20سال تجربه حرفه ای _دارای تجهیزات کامل

هزینه متناسب با تعرفه اتحادیه

۰
(۰)

آب بندی نمای ساختمان کرج

 

آب بندی نمای ساختمان در کرج چیست؟نشت هوا زمانی رخ می دهد که هوای بیرون وارد شود و هوای مطبوع از طریق شکاف ها و منافذ در پوشش ساختمان خارج شود. آب بندی ، این حرکت ناخواسته هوا را با آب بندی تمام درزها، منافذ نفوذ و دیگر منافذ با استفاده از درزبندی، واشرها، حذف هوا، یا موانع هوای مداوم محدود می کند.

 

آب بندی نمای بیرونی نما یکی از اصول مهندسی و جزء لاینفک پروژه می باشد. نفوذ هوای سرد و گرم و همچنین آب به داخل ساختمان باعث کاهش آسایش ساکنین و افزایش مصرف سوخت تا ۲۵ درصد می شود.

 

آب بندی و آب بندی نمای ساختمان در کرج با توجه به شرایط اقلیم منطقه به شرح زیر است:

 

تعویض شیشه و آب بندی و آب بندی نمای ساختمان شیشه ای با چسب های مخصوص مقاوم در برابر UV در ارتفاع بدون نیاز به داربست

تعویض بازشوهای نمای ساختمان فریم لس و نمای ساختمان کرتین وال در ارتفاع

 

عایق رطوبتی کامل سازه ها با استفاده از فناوری نانو.

 

درز ساختمان را بپوشانید.

 

بازسازی و مرمت نمای ساختمان.

 

لکه گیری و سیمان کاری در ارتفاع.

 

عایق بندی نمای ساختمان (عایق رطوبتی، عایق حرارتی، عایق صدا)

 

مقاوم سازی و عایق رطوبتی سطوح خارجی ساختمان در برابر عوامل جوی (بستن نمای ساختمان، پرکردن فضای بین سنگ ها با ملات همرنگ جهت جلوگیری از نفوذ آب به نمای ساختمان)

 

آب بندی نما.


آب بندی کامپوزیت نما.


مشکل نفوذ آب در نماهای کامپوزیت مربوط به درزها می باشد.

 

مهر و موم لاستیکی آنها کارایی خود را از دست داده است.

 

برای آب بندی این اتصالات از چسب پلی اورتان که به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت و نور خورشید معروف است استفاده می شود.برای آب بندی این نماها ابتدا باید لاستیک های معیوب برداشته شوندسپس درزهایی که نیاز به آب بندی دارند را تمیز کرده و با چسب پلی اورتان پر کنید.زیرا چسبندگی این چسب ها بسیار بالاست و در صورت تماس با کامپوزیت نما، نظافت آن نیاز به پروژه جداگانه دارد.پیمانکار باید ابتدا لبه های ورق های کامپوزیت را با چسب کاغذی بپوشاند و بعد از زدن پلی اورتان چسب های کاغذ را جدا کنید.در این صورت اگر چسب پلی اورتان روی نما ریخته شودبا برداشتن چسب های کاغذ به سادگی از نمای ساختمان محو می شود.در مرحله آخر باید تایرهای سالم نصب شوند تا آب بندی نمای ساختمان کامل شود.

آب بندی نمای ساختمان کرج-تهران راپل
آب بندی نمای ساختمان کرج

مزایای آب بندی نمای ساختمان کرج

 

درزبندی و آب بندی نما ، آسیب های ناشی از فرسایش به وسیله آب و هوا را بر روی ساختمان به میزان بسیار زیادی کاهش می دهد. بدین ترتیب باعث افزایش دوام مصالح و همچنین کاهش هزینه های شست و شو و نگهداری ساختمان می گردد. 

از طرفی آب بندی نمای ساختمان در نماهای سنگی از شل شدن سنگ ها جلوگیری می کند؛ چرا که بارش برف و باران موجب می شود تا رطوبت به پشت سنگ ها نفوذ کند و به مرور زمان، موجب کاهش مقاومت ملات می شود.

 

آب بندی و درز بندی نمای ساختمان به عنوان عایق حرارتی نیز عمل می کند. به عبارتی صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف آن از دیگر مزایای آب بندی نما محسوب می شود. 

 

آب بندی نمای ساختمان تمام درز ها و شکاف ها بسته می شوند، بدین ترتیب از آلودگی درز ها و شکاف ها پیشگیری می کند و موجب شود که ظاهر ساختمان مدت زمان طولانی تری، تمیز بماند.

البته آب بندی نما، بر حسب نوع نمای ساختمان می تواند متفاوت باشد. این فرآیند در رایج ترین نوع از نماهای ساختمان نظیر نمای کامپوزیت ، شیشه ای ، سیمانی ، آجری و سنگی در ادامه تشریح می گردد.

 

قیمت آب بندی نمای ساختمان در کرج

 

قیمت آب بندی نما بر حسب نوع نمای ساختمان و ابعاد آن متفاوت است. همچنین یکی از مهم ترین عوامل موثر در قیمت آب بندی نما، نوع متریال مورد استفاده می باشد. البته لازم به ذکر است که این هزینه ها نسبت به پیامدهای ناشی از درز رطوبت در ساختمان بسیار ناچیز می باشد.

آب بندی نمای ساختمان کرج
آب بندی نمای ساختمان کرج

چسب های مورد استفاده در آب بندی نمای ساختمان در کرج

 

یکی از چسب هایی که به وفور در آب بندی نما استفاده می شود و مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت داشته و از قابلیت رنگ خوری و سمباده پذیری بسیار خوبی نیز برخوردار است، چسب پلی یورتان می باشد.

 

چسب سیلیکون نیز به منظور چسباندن شیشه ، کاشی ، آلومینیوم و سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد. چسب های سیلیکون ویژگی و مزیت های بسیار زیادی دارند که می توان به مقاومت در برابر فشار ، انعطاف پذیری و جلوگیری از رشد قارچ و کپک اشاره کرد.

اگرچه چسب های پلی یورتان و چسب های سیلیکونی از مهم ترین چسب ها به شمار می رود، اما استفاده از چسب های اکریلیک و نانو نیز جهت آب بندی نمای ساختمان، در حال افزایش است.

 

از چسب اکریلیک برای پر کردن ترک های نمای سیمانی و سنگی ، پر کردن فاصله میان دیوار و پنجره ، پر کردن ترک های دیوار گچی و درز بندی نماهای کامپوزیت ، آجری و شیشه ای استفاده می شود. از طرفی خشک شدن سریع، مقاومت در برابر اشعه uv و انعطاف پذیری، از ویژگی های چسب های اکریلیک به شمار می رود.

مقاله پیشنهادی: تعویض شیشه نمای ساختمان

اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
سوالات متداول
قیمت آب بندی نمای ساختمان در کرج چقدراست؟

قیمت وهزینه انواع نماهای ساختمان متفاوت می باشد.اما تهران راپل با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی هموطنان عزیز ,کمترین قیمت را برای شماعزیزان در نظر گرفته است.برای دریافت قیمت می توانید با کارشناس تهران راپل شبانه روزی  تماس بگیرید.

آیا تمام خدمات کار درارتفاع با طناب انجام می شود؟

بله ,تمام خدمات تهران راپل با متخصصان حرفه ای وتوسط طناب انجام می شود بدون داربست!

انواع کار در ارتفاع شامل چه مواردی می باشد؟

پیچ رولپلاک نما.سنگ نمای ساختمان نماشویی رنگ آمیزی ساختمان نانو تکنولوژی کنیتکس سیمان کاری آب بندی نمای ساختمان و شیشه های پنجره ها نقاشی ساختمان پرکردن درزهای سیمانی و ترک نما کفسابی – سنگ سابی … 

آیا تماس شبانه روز و حتی درروزهای تعطیل هم امکان پذیراست؟

بله.درهرساعت ازشبانه روز حتی درتعطیلات هم می توانید باما درتماس باشید.یا درواتس آپ پیام دهید.

آیا ساختمان های نوساز نیز به شستشو نیاز دارند؟

بله شک نکنید که حتی ساختمان های نوساز به ویژه در تهران و کرج با وجود این آلودگی ها بعد از مدت کمی چهره سیاه و ناپسندی به خود می گیرند.حتی گاهی باقی ماندن آثار ساخت و ساز مثل سیمان سبب نیاز به شستشو و نظافت نما می شود.این کار باغث برگرداندن زیبایی و جذابیت ساختمان می شود.روحیه ساکنان نیز عوض می شود. چرا که تمیزی و نظافت همواره باعث دید بهتر، شادی و روحیه بالاتر می شود، چه برای داخل ساختمان و چه برای خارج ساختمان.

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کن و رای بده

میانگین امتیازدهی ۰ / ۵. شمارش امتیاز ۰

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباش که رای میدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس، استعلام بهترین قیمت