20سال تجربه حرفه ای _دارای تجهیزات کامل

هزینه متناسب با تعرفه اتحادیه

۵
(۱)

نور پردازی نما

 

استاندارد اصول نورپردازی نما

 

قیمت نورپردازی نما

 

نورپردازی نما حرفه ای با بهترین تجهیزات و امکانات و طراحی در شرکت تهران راپل در ایران و در استان های البرز و تهران انجام می شود. با نظر به اینکه صنعت ساختمان سازی در ایران روند رو به رشدی دارد، بحث های مربوط به این صنعت بسیار حائز اهمیت است. یکی از این مباحث طراحی و اجرای نورپردازی نمای ساختمان ها میباشد.

بیش از ده ها پروژه نورپردازی ساختمانی در محوطه های فضای باز و نورپردازی های فضای داخلی ساختمان طی چندین سال فعالیت حرفه ای آذرخش ساختمان کهن در استان های البرز و تهران انجام شده است.

استفاده و انجام نورپردازی در ساختمان ها به اندازه و قابل توجه، به صورت اصولی و کاملاً تخصصی، می تواند شروع کننده ایجاد جاذبه گردشگری در شب باشد.
جهت دریافت اطلاعات فنی و مشاوره رایگان با شماره های اعلام شده در ذیل تماس حاصل فرمایید.

تعویض چراغ درارتفاع

اصول نورپردازی نما

 

همانطور که در جریان هستید، نورپردازی از موارد خیلی تاثیر گذار و چشم نواز در نمای ساختمان ها هستند. اگر نورپردازی های حرفه ای ساختمان ها را دیده باشید، تحت تاثیر آن نیز قرار گرفته اید. عظمت و زیبایی ساختمان ها با این حرکت، دو چندان شده و ساختمان های اداری، مسکونی و یا تجاری چند برابر می شود.

مهمترین بخش طراحی ساختمان

یکی از مهمترین بخش های طراحی ساختمان ها، نورپردازی بیرون و نمای ساختمان به شمار می آید . چرا؟ به خاطر اینکه به جز نمای متحیر و خیره کننده که به ساختمان بخشیده میشود،

به نوعی، حسی از زنده بودن نیز به آن می دهد و دید و انرژی مثبتی نیز به فضا و نمای شهر می دهد و آن را چشمگیرتر می کند. حالا به مواردی که برای این مبحث مهم هستند می پردازیم :

 

رنگ و شدت نور

 

یکی ازمهمترین و اولین اصولی که در نورپردازی خودنمایی می کند، و مهم است، توجه کامل به شدت و رنگ نور مورد استفاده است که در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می شود.

 

مخفی بودن منبع نور

 

خودمانی تر بگوییم، برای اینکه نمای ساختمان از ریخت و قیافه نیوفتد، و اصلا به هم ریختگی پیدا نکند، حتماً میبایست منابع نوری از دید بقیه پنهان باشد.

هماهنگی نور

در اصولی که در نورپردازی ساختمان ها در نظر می گیریم این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است و توجه به آن ضروری است. هماهنگی نورها به این شکل که این نورها باید با مصالح و مواد استفاده شده در ساختمان هماهنگی و همخوانی داشته باشد.

 

توجه به نوع کاربرد ساختمان

 

اینکه آن ساختمان برای چه کاربردی مورد استفاده قرار میگیرد بسیار مهم است.

مثلاً علاوه بر توجه به سمت و سو و جهت مقدار نور، برای نشان دادن برجسته بودن نمای خارجی ساختمان های مسکونی، اصلاً نباید منابع نور را در زیر پنجره ها قرار داد. چرا؟ به دلیل اینکه اون بخش خیلی جلب توجه می کند.

از چه رنگی هایی برای جلب توجه بیشتر استفاده می شود؟

رنگهای ملایم مثل سفید و رنگ آبی، اینها رنگ هایی هستند که بسیار پرطرفدارند و معمولاً در نورپردازی های ساختمان استفاده می شوند.

مقاله پیشنهادی: هارنس چیست؟

اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
۵/۵

انواع روش نورپردازی ساختمان ها

 

 

روش نورپردازی خشن

 

این نوع نورپردازی برای وضوح بافتهای کوچک و عناصر و سطح هایی از معماری ساختمان است که نشان دادن آنها در نمای ساختمان مهم است. در حقیقت با کمک این روش، سطح کمی از ساختمان مد نظر قرارداده شده و نشان داده می شود. وسایل و ابزارآلاتی که برای نورپردازی آن قسمت در نظر گرفته شده ، فقط همان قسمت از سازه ها را نشان می دهد و مورد توجه قرار میدهد.

 

نورپردازی یک دست :

 

اگر بنا باشد سطح گسترده ای از یک ساختمان به صورت کامل و یکجا نشان داده شود، ابزارهای نورپردازی در این روش در یک نقطه و در گوشه کنار ساختمان قرار داده می شودکه آن بخش گسترده به صورت یکنواخت و یکدست قابل رویت است.

 

نورپردازی داخلی و خارجی

 

اگر بخواهید ظاهر ساختمان چشمگیر و جذاب باشد، باید از پنجره ها و موارد موجود در روی نمای خارجی ساختمان استفاده کنید که ظاهر ساختمن نیز چشمگیر شده و جذابیت آن دوچندان می شود.
به طور مثال اگر در لبه های خط های استفاده شده در نمای خارجی ساختمان ، از فیبرهای نوری و نیز لامپ های نئونی استفاده شود، حجم و طول ساختمان بیشتر در چشم خواهد بود.

 

لامپ نورپردازی نما

 

لامپ های نورپردازی نیز متفاوتند و تنوع زیادی دارند. این عمل توانسته در بین ساکنان ساختمان ها، ساختمان سازها، حتی شهرداری ها توجه زیادی را جلب کرده و جایگاه خوبی را کسب نماید.

جذابیتی که در شب بنا می یابد بسیار حائز اهمیت است و در زیبایی شهر نیز تاثیر به سزایی دارد. اصولی باید رعایت شود که به برخی از آنها اشاره کرده ایم .

مثلا در ساختمانهای بلند و چند طبقه از پرتاب نور بالا باید استفاده کرد و البته نور را معمولاٌ به شکل خطی تولید می کنند.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه انتخاب نحوه نورپردازی و … می توانید با شماره اعلام شده تماس بگیرید و یا در واتس آپ پیام دهید. تکنسین های حرفه ای آذرخش ساختمان کهن در انتخاب یک نورپردازی عالی همراه شما خواهند بود.

 

نرم افزار نورپردازی نما

 

از بهترین های نرم افزاری طراحی و نورپردازی نمای خارجی ساختمان ها می توان به نرم افزارهای ذیل اشاره کرد. نرم افزار ۳DMax، نرم افزار Rhino، نرم افزار AGI32 ، نرم افزار Revit ، نرم افزارهای Cinema 4D، لومیون، فتوشاپ و …
در توانایی های این نرم افزار ها در طراحی نورپردازی می توان به این موارد اشاره کرد :

✅طراحی نور پردازی نمای بیرونی ساختمان در شب
✅طراحی و نورپردازی به صورت طبیعی و کامل
✅ایجاد تصاویر واقعی
✅شبیه سازی نورپردازی بیرونی ساختمان و بصری صحنه نمای بیرونی به طور ساده
✅اجرای نورپردازی به صورت طبیعی
✅انواع نورهایی که در بازار موجودند
✅سازگاری با بیشتر نرم افزارهای معماری
✅سرعت بالا در طراحی
✅انجام محاسبات دقیق نورپردازی ها
✅محاسبات مربوط به گرمایش و میزان مصرف نورها
✅تمامی این موارد قابل بحث و بررسی و ارائه مشاوره رایگان می باشند جهت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

 

چراغ نور پردازی نما

 

این چراغ ها شامل انواع LED، پروژکتور، SMD انواع وال واشر، و چراغ چمنی ، استخری یا دفنی میباشد.

 

قیمت نور پردازی نما

 

بهتر است هرچه زودتر تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برخوردار بشید تا بهترین انتخاب و اجرا را داشته باشید.

اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
۵/۵

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کن و رای بده

میانگین امتیازدهی ۵ / ۵. شمارش امتیاز ۱

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباش که رای میدی!

تماس، استعلام بهترین قیمت