20سال تجربه حرفه ای _دارای تجهیزات کامل

هزینه متناسب با تعرفه اتحادیه

۰
(۰)

کار در ارتفاع برای چه افرادی ممنوع است؟

 

کار در ارتفاع همچنان یکی از بزرگترین علل مرگ و میر و صدمات جدی است. موارد رایج شامل سقوط از پشت بام، نردبان، و از طریق سطوح شکننده است. «کار در ارتفاع» به معنای کار در هر مکانی است که در صورت عدم رعایت احتیاطات، فرد ممکن است از مسافتی بیفتد که می تواند باعث آسیب شخصی شود (به عنوان مثال سقوط از طریق سقف شکننده به پایین چاه آسانسور بدون محافظت، راه پله ها).

 

اما کار در ارتفاع برای چه افرادی ممنوع است؟

 

اگر شما از دسته افراد زیر هستید کار در ارتفاع برای شما مناسب نیست؟

اگر دارای بیماری قلبی هستید.

اگر ترس از ارتفاع دارید.

اگر قرص های اعصاب و روان مصرف می کنید.

اگر دارای لرزش در بدن هستید.

اگر نمی توانید مدت زمان زیادی از طناب آویزان شوید.

اگر تسلط کافی بر بدنتان ندارید.

اگر ازلحاظ فیزیک بدن ضعیف هستید.

اگر آموزش های لازم را فرا نگرفته اید.

اگر کار با لوازم وتجهیزات را بلد نیستید.

کار در ارتفاع برای چه افرادی ممنوع است-تهران راپل
کار در ارتفاع برای چه افرادی ممنوع است؟

این بخش نشان می دهد که چگونه کارفرمایان می توانند اقدامات ساده و عملی را برای کاهش خطر سقوط هر یک از کارگران خود در حین کار در ارتفاع انجام دهند.

 

کارفرمایان چه باید بکنند؟


آنها باید مطمئن شوند که کار به درستی برنامه ریزی، نظارت و انجام شده توسط افراد شایسته با مهارت ها، دانش و تجربه برای انجام کار انجام می شود. آنها باید از نوع مناسب تجهیزات برای کار در ارتفاع استفاده کنند.

آنها هنگام در نظر گرفتن اقدامات احتیاطی باید رویکردی معقول داشته باشند. کارهای کم خطر و نسبتاً ساده در هنگام برنامه ریزی به تلاش کمتری نیاز دارند و ممکن است موقعیت های کم خطری وجود داشته باشد که عقل سلیم به آنها بگوید که اقدامات احتیاطی خاصی لازم نیست.


اقدامات کنترلی


کارفرمایان ابتدا باید خطرات را ارزیابی کنند. عواملی که باید وزن شوند عبارتند از ارتفاع کار، مدت زمان و فرکانس و وضعیت سطحی که روی آن کار می شود.

 

قبل از کار در ارتفاع، آنها باید این مراحل ساده را انجام دهند:
از کار در ارتفاعی که به طور منطقی امکان پذیر است اجتناب کنید.
در جایی که نمی توان به راحتی از کار در ارتفاع اجتناب کرد، با استفاده از محل کار موجود که قبلاً ایمن است یا نوع تجهیزات مناسب از سقوط جلوگیری کنید.
فاصله و عواقب ناشی از سقوط را با استفاده از نوع مناسب تجهیزات در جایی که خطر حذف نمی شود، به حداقل برسانید.
برای هر مرحله، همیشه اقداماتی را در نظر بگیرید که از همه افراد در معرض خطر محافظت می کند (حفاظت جمعی) قبل از اقداماتی که فقط از فرد محافظت می کند (حفاظت شخصی).

حفاظت جمعی به تجهیزاتی گفته می شود که برای اثربخشی آن نیازی به اقدام شخصی در ارتفاع ندارد. به عنوان مثال می توان به نرده های حفاظ دائمی یا موقت، بالابرهای قیچی و داربست های برج اشاره کرد.
حفاظت شخصی تجهیزاتی است که فرد را ملزم می کند تا برای مؤثر بودن آن اقدام کند. به عنوان مثال قرار دادن یک تسمه ایمنی به درستی و اتصال آن با یک تسمه جاذب انرژی به یک نقطه لنگر مناسب است.

کار در ارتفاع برای چه افرادی ممنوع است؟

 آیا از کار در ارتفاع می ترسید؟

 

سقوط از ارتفاع بیش از هر نوع آسیب دیگری با صدمات کشنده و عمده  برای کارگران همراه است. مردان مسن به احتمال زیاد قربانیان اصلی کار درارتفاع هستند!

بیشترین تلفات کاردرارتفاع در ساخت و ساز، کشاورزی، تعمیر و نگهداری تأسیسات و ساخت و ساز رخ داده است.

 توانایی کار در ارتفاع نیاز به اعتماد به نفس دارد. همچنین درست است که بسیاری از افرادی که برای کار در ارتفاع گماشته شده اند، این کار را هر روز انجام نمی دهند، که می تواند به این معنی باشد که سطح اعتماد به نفس آنها زیاد نیست، حتی اگر از ارتفاع نترسند: افرادی که از ارتفاع می ترسند. وقتی ارتفاعات در هر موقعیتی در هر زمانی قرار می گیرند، بسیار بعید است که احساس اعتماد به نفس داشته باشند.

 

ترس از ارتفاع
بیشتر مردم از چیزی می‌ترسند (عنکبوت، مار و غیره)، بسیاری از مردم از ارتفاع می‌ترسند.وقتی کسی می ترسد، تمایل دارد صرفاً بر روی شی یا موقعیتی که او را می ترساند تمرکز کند، به استثنای هر چیز دیگری. تا زمانی که فرد ترس را کنترل کند، می تواند منجر به ارزیابی مستمر خطر شود، زیرا آنها سعی می کنند ایمنی خود را تضمین کنند. اگر کنترل نشود، تخمین فرد از خطر به‌طور تصاعدی افزایش می‌یابد، تا جایی که اضطراب و پریشانی می‌تواند باعث یخ زدن و یا تبدیل شدن به خطری برای خود و دیگران شود، مانند دویدن برای فرار حتی اگر در بالای داربست باشد.این می تواند در هر زمان خود را نشان دهد. 

 

پنهان کردن ترس ها
در محیط کار، فشارهای اجتماعی زیادی وجود دارد که باعث می شود افراد ترس های خود را پنهان کنند. به این ترتیب، به احتمال زیاد برخی از قربانیان سقوط افرادی هستند که ترس خود از ارتفاع را از همکاران و مدیران خود پنهان کرده اند.

 

پس برای کمک چه کاری می توانید انجام دهید؟

یکی از راه هایی که ممکن است به کاهش تعداد سقوط ها از ارتفاع کمک کند می تواند شناسایی کسانی باشد که از ارتفاع می ترسند قبل از اختصاص دادن آنها به چنین کارهایی. باید توسط منابع انسانی در طول آزمون های گزینش، قبل از استخدام انجام شود، با فرض اینکه شرح وظایف دقیق در دسترس باشد. حداقل، به سادگی از فرد بپرسید که آیا کار در ارتفاع راحت هستند یا خیر، باید به بخشی شناخته شده از ارزیابی ریسک یا فرآیند مجوز کار تبدیل شود، به خصوص اگر آنها بالای ۵۰ سال سن دارند. همچنین می‌تواند برای محققین حادثه مفید باشد تا صریحاً این احتمال را که سقوط از ارتفاع قربانی ترس از ارتفاع بوده است، بررسی کنند.پس کار در ارتفاع برای ارفرادی که ترس از ارتفاع دارند مطلقا ممنوع است.

 

کار در ارتفاع برای چه افرادی ممنوع است؟

کار در ارتفاعات عامل اصلی صدمات جدی و مرگ و میر  است، به طوری که هر سال به طور متوسط ۲۹ نفر بر اثر زمین خوردن های ناشی از کار جان خود را از دست می دهند. طبق آمار منتشر شده حدود ۴۰ درصد از این تلفات ناشی از سقوط توسط صنعت ساختمان گزارش شده است.

در حالی که حذف  کار در ارتفاع عملاً غیرممکن است، می توان بر نیاز به مدیریت خطرات ناشی از آن تأکید کرد.


ترس از ارتفاع که با نام آکروفوبیا شناخته می شود، یکی از بزرگترین فوبیاها در افراد است. حدود ۵ درصد از کل جمعیت از ترس شدید از ارتفاع رنج می برند. اگر فردی از ارتفاع می ترسد، ممکن است نتواند به راحتی در یک آپارتمان بلند زندگی کند یا در یک ساختمان بلند کار کند. همچنین هیچ راهی وجود ندارد که او بتواند به طور موثر در محل کار بالاتر از سطح زمین کار کند.

علیرغم آنچه دیگران فکر می کنند، دوره کار در ارتفاع باعث این ترس از ارتفاع نمی شود. در هر صورت، به افراد کمک می کند بر این فوبیا غلبه کنند.

 

اگر کارگران در محیط خود مطمئن و مطمئن نباشند هرگز کارآمد نخواهند بود. با ثبت نام در دوره کار در ارتفاع، آنها در حالی که در یک سازه بلند هستند از آخرین تکنیک ها و شیوه های ایمنی مطلع خواهند شد. مهارت های آنها در واکنش به بلایا نیز افزایش خواهد یافت.

در حالی که کار در ارتفاع به خودی خود یک خطر است، دوره آموزشی در مورد کار در ارتفاع به هر کسی این دانش را می دهد که چگونه در آنجا ایمن بماند. این به فرد اعتماد به نفس و مهارت می دهد تا یک کارگر مؤثر باشد.


تصور اشتباه دیگری که مردم دارند این است که نیازی به شناسایی یا ارزیابی چیزی قبل از آموزش نیست. مانند دوره‌های آموزشی دیگر، این دوره در واقع به یک رویکرد سیستماتیک نیاز دارد تا مشخص کند که چه آموزشی برای رفع شکاف بین آنچه شرکت‌کنندگان می‌دانند و آنچه که نیاز به یادگیری دارند، لازم است.

کارفرمایانی که می خواهند کارمندانشان این دوره را بگذرانند باید نیازهای تجاری خود و شایستگی های فعلی کارگران خود را شناسایی کنند. از آنجا، آنها می توانند ارزیابی کنند که کدام روش های آموزشی بهتر کار می کنند. بعداً می توانند هزینه ها و اثربخشی آموزش را نیز تعیین کنند.


برخی از کارفرمایان ممکن است فکر کنند که نصب اقدامات پیشگیری از سقوط در طراحی آنها هزینه اضافی است که آنها به آن نیاز ندارند. اما اگر کسی آن را در نظر بگیرد، هزینه های آسیب جدی یا حتی مرگ و میر می تواند به مقادیر زیادی پول  برسد. این هزینه ها شامل جریمه ها، هزینه های غرامت کارگران، هزینه های تحقیق و غیره است.

این خطرات شامل تبلیغات منفی، از دست دادن بهره وری و احتمال رسیدن به هدف در صورت سهل انگاری است. شرکت‌کنندگان می‌توانند در مورد چیزهای زیادی از جمله تجهیزات حفاظتی، و رعایت موارد دیگر یاد بگیرند.

 

اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
سوالات متداول
کار در ارتفاع برای چه افرادی ممنوع است؟

اگر دارای بیماری قلبی هستید.

اگر ترس از ارتفاع دارید.

اگر قرص های اعصاب و روان مصرف می کنید.

اگر دارای لرزش در بدن هستید.

اگر نمی توانید مدت زمان زیادی از طناب آویزان شوید.

اگر تسلط کافی بر بدنتان ندارید.

اگر ازلحاظ فیزیک بدن ضعیف هستید.

اگر آموزش های لازم را فرا نگرفته اید.

اگر کار با لوازم وتجهیزات را بلد نیستید.

در اثر افتادن از ارتفاع چه آسیب هایی می توانید داشته باشید؟

سقوط از ارتفاع ممکن است منجر به صدمات جدی سر و مغز از جمله خونریزی مغزی و شکستگی جمجمه شود. علاوه بر این، سقوط از ارتفاع ممکن است منجر به آسیب جدی ستون فقرات یا نخاع شود که در برخی موارد منجر به فلج می شود. سایر آسیب های جدی سقوط از ارتفاع شامل موارد زیر است: شکستگی دنده.

چه تجهیزاتی از سقوط از ارتفاع جلوگیری می کند؟

سکوهای کاری که به درستی ساخته شده اند و مجهز به نرده های محافظ و تخته های پا هستند، موثرترین تجهیزات کار در ارتفاع برای جلوگیری از سقوط افراد یا اشیا از ارتفاع هستند. نمونه هایی از سکوهای کاری عبارتند از داربست و برج های متحرک و سکوهای کار بالابر متحرک

چه کسانی بیشتر در معرض خطر سقوط از ارتفاع هستند؟

سن یکی از عوامل اصلی خطر زمین خوردن است. افراد مسن بالاترین خطر مرگ یا صدمات جدی ناشی از زمین خوردن را دارند و این خطر با افزایش سن افزایش می یابد.

انواع کار در ارتفاع شامل چه مواردی می باشد؟

پیچ رولپلاک نما.سنگ نمای ساختمان نماشویی رنگ آمیزی ساختمان نانو تکنولوژی کنیتکس سیمان کاری آب بندی نمای ساختمان و شیشه های پنجره ها نقاشی ساختمان پرکردن درزهای سیمانی و ترک نما کفسابی – سنگ سابی … 

آیااین مطلب برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کن و رای بده

میانگین امتیازدهی ۰ / ۵. شمارش امتیاز ۰

هیچ امتیازی ثبت نشده!اولین نفرباش که رای میدی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس، استعلام بهترین قیمت